söndag 3 februari 2013

Vi flög inte


- Jag tyckte verkligen om Grekland sa Trollet och såg alldeles drömsk ut. Att bada...
- Men vi ska ju åka till Aqua Nova på söndag sa jag Då får du bada. Det blir inte riktigt som Grekland, men nästan.
- Ska vi åka flygplan dit?

Nej, vi tog inte flyget utan bilen de två milen. Nasse fick vara hos Farmor och Farfar, och jag och pojkarna åkte och badade. Vi satt i bubbelpolen, åkte flytetyg i bassängen, åkte vattenrutschkana, simmade i vågorna och simmade utomhus. Draken och jag klev till och med upp i det iskalla och hoppade ner i bassängen igen. Älsklingen tog Trollet till barnbassängen inne i vanliga simhallen, för att han skulle få prova på, eftersom vi tänkte sätta honom i simskola när nästa period går igång. Han tyckte att det var mysigt där, så det ska nog gå bra. Jag funderar på om jag ska låta Draken fortsätta i märkesgruppen även nästa period. Då kan jag ta båda med mig, bada i äventyrsbadet med Draken medan Trollet går i simskola, sedan bada en stund med båda, och slutligen bada med Trollet när Draken simmar. Då får de en stund var med mig och en stund när de kan leka tillsammans. Det blir nog bra. Innan vi gick visade jag dem runt en snabbis inne på relaxen (trots att de inte hade biljett; nog måste man väl få göra lite reklam?!). Söndagar är familjedag, så då får barn också vara där. Annars är det 18 som gäller. Jag ska ta med mig Draken dit någon söndag. Jag tror att han skulle tycka att det var mysigt.

Efter badet åkte vi och åt pizza. Det var jag som längtade efter att äta nybakad, varm och inte fesljummen hämtpizza. Det var evigheter sedan. Sedan blev det fika hemma hos Farmor och Farfar. Och jisses vad ungarna har varit lugna och snälla hela eftermiddagen och kvällen när de nu fick härja av sig lite ordentligt. Och deras mor - när hon nu känner efter - är tämligen matt hon också, och ska nog ta och masa sig i säng omedelbums.

Inga kommentarer: