fredag 30 december 2016

Jo men... ganska så ok, faktiskt


Ledig dag. Jag vaknade sent och körde Nassen till dagis - som ersätter dagmamman just nu. Sedan gick jag till skogs. Till skogs och till mitt älskade lilla vattenfall.


Åtminstone en timma hann jag med innan jag måste hem och laga mat åt Draken och Trollet.

Sedan hällde jag varm glögg i en termos, packade den, en burk pepparkakor och några värmeljus, och så åkte vi och hämtade Nassen och vidare upp till Puttkojan.

Någon hade blivit ansiktsmålad på dagis.


Jag tänkte att jag skulle få bort killarna från datorerna en stund, och att de skulle tycka att det var mysigt att sitta där i den tidiga skymningen och dricka varm glögg och äta pepparkakor.


Alla klagade på att det var kallt - ja, tar man inte på sig så! - och tråkigt. Där fick jag!


Sedan åkte vi hem och packade killarnas väskor och så körde jag dem till Lassepappan. Nasse får vara kvar hos mig till imorgon. Då hinner hon leka med sin älskade Elisabet och Lassepappan kan ägna sig lite åt killarna.

Jag har kört mitt yogaprogram (ja, det jag fick när gick på gravidyoga - inte så avancerat med andra ord) och tai chi. Och så lite kendama.

Inga kommentarer: