måndag 2 januari 2017

För nymånens skära


Och Venus niger för nymånens skära. Jag antar att hon inte formulerar några tysta önskningar. De är ett vackert par på den tidiga kvällshimlen.

Idag har jag gjort första dagen på min psykrandning. Det blir nog bra. Och ett tillfälligt parkeringstillstånd har jag lyckats skaffa, så imorgon bitti ska jag parkera så att jag får en liten morgonpromenad. Det lär inte ta mer än en kvart att gå, men fram och tillbaka är två kvartar, som är en halvtimma, som är betydligt bättre än ingenting.

Jag stannade vid simhallen på hemvägen, men hade varken fått med mig schampo, balsam* eller "passerploppen", så jag åkte hem istället, tog mig i kragen och började röja i mitt rum. Det var då inte en dag för tidigt. Än är det mycket kvar att göra, men även en tusenmilaväg...

Tai chin tänker jag i alla fall inte hoppa över. Jag ska åtminstone köra igenom formen - så långt jag nu kan den.



* Att bada i klor utan att häva massor av balsam i håret är helt ogörligt. Det är knappt att jag får ut det ändå. Jag köpte faktiskt - efter mycken vånda - en badmössa härförleden, men håret får inte plats.


Inga kommentarer: