onsdag 8 april 2020

Något roligt varje dag


Nassen tycker att vi ska göra något roligt varje dag - och det kan man väl kräva av en mor som inte är mer sjuk än vad jag är.

I förrgår gjorde vi således chokladmuffins. Inte helt lyckade, om jag får säga - fast jag gillar ju inte chokladmuffins generellt - men Nassen tyckte att de var goda och det är ju huvudsaken.

Igår kväll sådde vi tomater och lite annat. Jag har sedan tidigare köpt in fler stora "tomathinkar" från Willab, så att det ska finnas möjlighet att ha flera sorter. Jag har inget växthus, men på framsidan av huset, till vänster om förstukvisten, är det skyddat och blir varmt och soligt om sommaren är hyfsad, så där går det att ha en liten tomatodling.

Jag valde körsbärstomater i lite olika form och färg: Green Doctor, Naranja, Mei Wei, Chielega och Cytrynek Groniasty. Jag har inte testat någon av dem tidigare. Kanske borde jag ha valt någon "svart" också, och någon päronformad, men nå ja, det gäller att begränsa sig.

Blomman för dagen 'Grandpa Otts' sådde vi också. Jag tänkte ha dem i en stor kruka på altanen.

Idag ska vi försöka masa oss ut och hämta påskris.

Nu har jag lovat att läsa lite Nelly Rapp innan jag sätter igång och städar och röjer här hemma. Det är inte nådigt som det ser ut här för närvarande.


Inga kommentarer: