torsdag 25 februari 2010

Metamorfos

De blev allt mer rosa, de där grönvita, krispiga tulpanerna.

Jag sov i fem timmar då jag kom hem igår, åkte och hämtade barnen och gick sedan och lade mig i princip direkt efter middagen. Vaknade till och läste godnattsaga för Trollet en stund och somnade sedan och sov hela natten. När jag vaknade var jag fortfarande trött och hade huvudvärk.

Det gav med sig någon gång efter frukost och jag städade nedervåningen, tvättade, plockade, fixade, åkte och hämtade paket, skickade paket, tankade och gick på biblioteket.

Jag är ju allmänt hopplös! Efter den där BBC-listan tänkte jag - för tusende gången i ordningen, ungefär - att nää, nu måste jag börja läsa lite av det jag har i bokhyllan, och inte bara gå och låna böcker på biblioteket. Det var ju faktiskt en del böcker på listan som jag verkligen vill läsa, och som jag har här hemma, lättillgängliga, García Márquez Kärlek i kolerans tid, till exempel. Jag älskar ju García Márquez.

Inga kommentarer: