lördag 20 mars 2010

Tji fick jag!

Duschen. Min fristad. Tio minuter helt för mig själv. Ensam med mina tankar. Tid att andas. Tid att tänka. Eller tid att låta bli att tänka. Bara strilandet från duschen, annars helt tyst. Ingen ständigt malande 6-åring. Ingen skrikande, ilsket stampande 2-åring. Inga skrikiga amerikanska barnprogram från en tv som ständigt står på. Inget bling, blong eller tjoff från datorn. Ingen Älskling som ryar åt ungarna. Det varma, nästan heta, mjuka vattnet, ångorna, den nya tvålens osannolikt mjuka lenhet mot huden. Bara...

- Hej Mamma!
- Hej Älskling! Ville du något?
- Jag tänkte bara hålla dig sällskap.
- Eh... öh... åh, vad snällt av dig Draken!

3 kommentarer:

heidi sa...

Hei, Scylla :-) Eg har fått ny datamaskin, men av ein eller annan grunn kjem eg ikkje inn på bloggen din frå der, så eg må på den gamle pc-en og lesa tekstane dine. Kan du senda meg ein mail til den nye datamaskinen på den same adressa frå før www.heidi@harboe.no, så får eg det kanskje til å funka. Alt godt til deg. Klem frå Heidi

Anonym sa...

Om jag känner igen det där...! /Susanne

Scylla sa...

heidi: Det var konstigt! Men tror du verkligen att det funkar bara för att jag mailar dig??? Nå väl, jag mailar så gärna!