måndag 29 mars 2010

Beviset


Jo då, stundomvis avhåller sig Lizzy Surtant från att attackera de andra katterna. Här har hon i nåder låtit Olivia komma nära. Så pass avvikande att det måste förevigas på bild.

Härom veckan tog jag mig i kragen och köpte äntligen en laserpekare, och jäklar anacka vad de far, missarna. Det vill säga Wilma och Olivia far efter den röda punkten och Lizzy far efter Wilma och Olivia så fort hon märker att de leker, och ger dem pisk. Hon är inte rikigt klok. Vi misstänker att hon håller på att bli senil. Hon beter sig väldigt underligt över lag.


I helgen travade vi ut, Draken och jag, för att plocka påskris. Ack! Snön ligger fortfarande knähög och vi hade ett fasligt sjå med att ta oss fram. Till slut fick vi i alla fall ihop en knippe blandat ris. Vi var tämligen blöta när vi kom hem. Nu står riset i tvättstugan och väntar på att det ska bli Skärtorsdag, åtminstone, då påskfjädrarna ska i.

En potta stora påskliljor har det blivit på förstukvisten, en kruka med små Tête à tête på köksbordet och det gamla rostiga fågelbadet på fot hyser som vanligt pärlhyacinter och mossa. Närmre påsk ska det i lite vaktelägg och påskharen ska stå bredvid. Jag misstänker att Draken kommer att vilja att det är kyckligar i också. Ja ja, snart är han tonåring och skiter högaktningsfullt i hur hans moder påskpyntar, så då kan jag göra det hela lite mer estetiskt - enligt mitt tycke och smak, vill säga.


Fröer har jag också sått. Alla från Konnässörsklubben och STA:s första omgång - och några fler.


Jag kom ifrån jobbet tidigt idag. Tror ni att jag åkte till biblioteket och lånade böcker, eller tror ni att jag åkte hem och plockade fram olästa böcker ur bokhyllan? *Host*

5 kommentarer:

morsan sa...

Men, det är väl jul vi ska fira nu? I allafall om man tittar ut. Vitt, vitt, vitt...

Marie sa...

Fluffkissarna! Jag har inte koll på vem som är vem, är Surtanten den som ligger och blänger? :)

Scylla sa...

Nej, den svarta långhåriga är Olivia. Lizzy är den bruntigrerade (nått) och vita. Hon med det runda perseransiktet, minns du.

Scylla sa...

morsan: ja, tänk att det inte ger sig!

Anonym sa...

Fina missarna! Olivia liknar vår Sigge mycket på just den här bilden. Och laserpekare är ju bara roligast i hela världen, vilken snäll matte du är. =)