torsdag 4 mars 2010

VAB


Jag vaknade i natt av att det lyste ute i allrummet. När jag öppnade dörren satt Trollungen uppflugen på ett bord och sa glädjestrålande när han fick se mig:

- Hej Mamma! Jag läser en bok!

- Men det är natt, klockan är bara 3, vi ska sova nu.

- Mamma jag har kräkts.

Jodå, hela sängen var nerkräkt. Det var bara att röja upp övertyga ungen om att det var natt. Jag begriper inte att han inte kommit in och väckt oss.

Så... idag är jag alltså hemma med sjukt barn. Drakungen ville också vara hemma med oss eftersom han är helt ensam på fritids den här veckan.

2 kommentarer:

KD sa...

Vad rart! Så tufft och självständigt att inte väcka er fast han är så liten.

Scylla sa...

Det var nog knappast ett uttryck för självständighet :) Frågan är VAD det var. Lille tokfransen!