lördag 6 mars 2010

%§%¤$£# också!

Igår eftermiddags var det min tur. Jag brukar inte bli magsjuk. Jag låg i någon slags halvdvala hela kvällen, medan Älsklingen lagade mat, plockade, tog hand om ungarna, nattade och när Draken satte igång att kräkas, om och om igen och både här och där, så tog han rätt på det. Sista vändan jag hörde att han höll på och skura var hon tolv. Sedan var min värsta sömnighet över, och när Draken fortsatte att kräkas och kräkas under natten, så var det jag som röjde. Älsklingen sov som en stock. Redan vid femtiden började Trollungen krångla - dock inte kräkas, man får vara glad för det lilla - så särdeles mycket vila blev det inte under natten. Idag känner jag mig tämligen avslagen och konstant lätt illamående, trots att jag är igång och äter.

Jag som såg så fram emot att få åka skidor i två dagar. Vädret är ju helt fantastiskt. Blä vad besviken jag är!

2 kommentarer:

Stefan Jansson sa...

Det låter ju lite trist, krya på dig!

Scylla sa...

Steffe: Tack, ja jag blev så illa tvungen att ta mig upp på benen när sambon gick och lade sig platt. Jäklar vad ungarna har tjorvat! Jag har inte varit någon snäll mamma :( Hade behövt vila mer än 8 timmar.