lördag 26 november 2011

Halvgjort


På freda'n ska man städa
det gör varenda tant


Nå, igår städade jag övervåningen. Halva. Sedan hann jag inte längre.

Idag gick jag ut för att städa hönshuset. Jag ville göra det medan det var ljust. Städningen inomhus går ju att göra fast det är mörkt ute. Jag hann halva. Sedan blev Nassan ledsen. Jag tänkte att jag kunde fortsätta efter (den sena) lunchen.

Men efter lunch började Älsklingen noja för snö. De har hotat med två dec snö sa han. Ja men inte här väl? Det känns verkligen orimligt att det skulle snöa idag protesterade jag. Men han nojade likväl, och jag tänkte att det var lika bra att röja undan alla mina krukor och frösådder och fixa klart kallbänken inför vintern. Hönshuset kan jag ju städa i morgon även om det snöat i natt tänkte jag. Jag hann halvvägs. Sedan grät Nassan igen.

Sedan började det regna.

Och huset lyses av hälften av våra adventsljusstakar och -stjärnor.

Ack ja!

Inga kommentarer: