måndag 1 juni 2009

Avlånga land

(SKYLLA PÅ HYPODEA)


Så vänder vi då hem igen. Hem från käraste Gudmor och övrig släkt.

Huttla kvarn
Naum
Skumpagården
Öttum
Skallmeja

Skånings Åsaka
Brännebrona
Muggeberg
Tjos
Håkankila

Vi passerar Flamingokvintettens turnébuss. Drakungen är förstås lycklig över flamingon bak på bussen.

Vargavidderna
Sandstubbetorp
Kvinnersta
Dylta
Lockenkil

Och så Casanovas turnebuss. Den är mindre, enklare.

Hålahult
Klysna
Snuggan

Och Fornaboda med ponnytravet. Små, små skubbar de runt där, med en matte på ryggen eller i kärra efter.

Fanthyttan
Stripa
Stråssa
Bångbro
Blötberget

Och överallt bor där människor. I små hus och stora. En del bland räche, andra i minituiös ordning.

Och man ska inte döma hunden efter håren, så här ser det ut i Hålahult


Och nu kör bonden ut stallgödslet, innan jag hann bort och hämta ordentligt till min syrenhäck. Bajs!



Kommentarer:

[2009-06-01 15:15] morsan: Vi åkte förbi Tjos när vi åkte till mina föräldrar förr och då skulle alla ropa TJOOOOOOOOOOOOOOOS så högt det gick :)

[2009-06-01 22:01] nhirak: Haha, här finns en ort jag passerar dagligen, och andra som är mitt ursprungs trakter :-)

Inga kommentarer: