måndag 22 juni 2009

Schimpans, schimpans, schimpans

(SKYLLA PÅ HYPODEA)


D v s härmapa - från något tv-program för länge sedan. Jag roar mig glatt med Metas lista

Senast köpta inbundna bok: ’Växtkomposition – ideer från Enköpings parker’ av Ann-Christin och Dan Rosenholm.

Senast köpta pocketbok: ’Den hemlige kocken’ av Mats-Eric Nilsson. (Tyckte att jag borde ha ett ex hemma)

Ultimata längden på en bok: <200 sidor (jag hänvisar åter till denna FF-text)

Favoritbokhandel: Pocketshop, de två på Centralen.

Favoritbibliotek: Ja, Borlänge bibliotek slår ju helt klart de jag träffat på i Stockholm.

Favoritplats att läsa (utanför hemmet): I skuggan på ett fik i Grekland, med havet intill och bergen i fonden.

Fem författare du alltid köper i inbundet format: Inte författare, genre: växtböcker - dock har jag Hannu Sarenströms ’Rimfrost och trädgårdsdrömmar’ och och ’Trädgårdsmagi’ i pocket.

Bästa lässnackset: Hembakade kanelbullar och mjölk.

Bästa läsdrycken: Te (om man inte har bullar, se ovan)

Bästa bakgrundsljudet vid läsning: Det ska vara TYST. Möjligen naturljud, vind, vatten, fåglar, eller i Grekland de ofrånkomliga cikadorna.

Bästa bakfylleläsningen: Jag blir inte bakfull nu för tiden. Och skulle jag bli det skulle jag i alla fall inte ha möjlighet att ligga och läsa.

Bästa kollektivtrafikläsningen: Här har jag bara tillgång till buss, och på buss har jag svårt att läsa, eftersom jag blir åksjuk. I Stockholm höll de på att blåsa ut trumhinnorna på en med sina jäkla utrop på maxvolym, så där satt jag mest och hade ångest inför nästa ljudtortyrattack – trots öronproppar. Det fanns ingen möjlighet att fokusera på läsning.

Inga kommentarer: