tisdag 24 november 2009

Intro

Vi har introduktionsvecka på ortopeden. Rent förunderligt! En introduktionsvecka!!! Inte SLASK ner på akuten! Eftersom jag missade större delen av min röntgenvecka bad jag att få vara en dag på Röntgen och kolla på skelettbilder, och den dagen har jag klämt idag. 250 bilder, typ, har jag gått igenom. Eller snarare 250 patienter. Det är ju ofta flera bilder, ur olika vinklar. Slätröntgen skelett är påfallande vackert. Jag gillar bild. Och de flesta frakturer lyckades jag upptäcka alldeles självsamt. MR-knäna, däremot, såg jag inte ett dyft på, men det gör ingenting, för dem behöver man inte kunna bedöma själv där nere på akuten, som man måste med de andra.

Min handledare är underbart rar och slår knut på sig själv för att ta bra hand om mig. Det blir nog bra det här. Det här också.

2 kommentarer:

EvaP sa...

Det finns nog många som skulle slå knut på sig själv för att göra det bra för dig.

Marie sa...

Bra. Bra, bra!