måndag 2 november 2009

Kors i taket!

Tror ni mig om jag säger att granhäcken är planterad? Jisses vilken tid det har tagit, men nu är de i backen, alla de hundra små granarna. Hade jag varit barnlös hade jag klämt ner den på en helg. Ack ja!

Jo, jag vet att jag borde skämmas som planterar granhäck när jag är sjukskriven. Men det är skillnad på att jobba två timmar ute i trädgården, i sin egen takt, och snora, snörvla och rinna bäst man vill i sin ensamhet och att jobba åttatimmarsdag, vara alert och frottera sig med infektionskänsliga patienter. Jag skulle ha varit på IVA idag.

Och nu har jag fått ont i halsen igen. Synden straffar sig själv. Eller nått.


Ungefär som på denna stulna bild har jag tänkt mig
att granhäcken ska se ut om några år

Nämnas bör kanske att huset - inklusive veranda - ligger högt och härifrån kommer vi att kunna se över häcken, ut över hagarna och bort emot Djurmo klack.

Inga kommentarer: