tisdag 2 november 2010

Där älvarna sammanflyta

Jodå, jag blev avtackad med Gagnshäst och glödande blombukett. (Inte bara jag, för övrigt, utan även min AT-kollega som slutar veckan efter mig). Jag ska tillstå att jag aldrig varit förtjust i de där traditionella dalahästarna, men Leksandshästarna och Gangshästen gillar jag.

Det är fånigt, men det faktum att jag de sista dagarna verkligen hade en känsla av att vårdcentralschefen - och tillika erfarne distriktsläkaren - faktiskt tyckte att jag var duktig, har fått mig att landa i någon slags lugn och känsla av att jag duger. Jag går inte och ältar studierektorn - vilket annars hade varit rätt likt mig - utan känner att jag faktiskt inte behöver bry mig om henne. Vad vet hon?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Snygg häst!Jag har aldrig sett en sådan förut och jag håller med om att den är finare än den traditionella.
Och det är klart att du duger! Du är ju superbra! Studierektorn vet inte ett skvatt.
/Tine

Marie sa...

Word!

kicki sa...

Åh, vilken snygg kuse - jag har heller aldrig sett en sån tidigare!
Och ja, vad vet studierektorn??