onsdag 3 november 2010

Viol

I morse när jag följde Älsklingen och Trollet ut till bilen var det mulet och fuktigt, men ljumt och vindstilla. Nu har det börjat regna. Ankorna är lika glada för det.

'Timotej' har jag skrivit på bilden, men nu när jag tittar igen undrar jag om det inte är Viol. De har ändrat färg såpass att jag baske mig inte är säker på vilken som är vilken längre. Det är likadant med andrikarna. Hassel hade förut en rund blå fläck mitt på halsen, men den är borta. Nu skiljer jag dem på att Humle har lite mer vitt invid näbben. Hå hå ja ja! Men nu ska de väl ha fått sin vuxenfjäderdräkt hoppas jag. Sötankor!

Tillägg: Nä, det är Timotej. Hon har fått så mycket mer vitt på bröstet sedan hon kom, att jag har svårt att hålla isär dem, men när man ser bägge samtidigt är det lättare. Och... *host* Hassel har kvar sin blåa fläck på halsen. Jag är visst inte nådigt vimsig.

1 kommentar:

Marie sa...

Men så vacker!
Åh vad jag vill anka mig