torsdag 11 november 2010

Stresspåslag

Jag mår dåligt när jag tentaläser. Riktigt dåligt. Jag har ett konstant stresspåslag med väldigt intensiva olustkänslor. Dessutom har jag fått ont i ryggen av allt sittande, otränad som jag är. Och det är riktigt jobbigt att gå och må så här ett par, tre veckor på raken - även om jag nu inte borde klaga, när jag i alla fall faktiskt har lite lästid. Slutet på läkarlinjen var överjävlig eftersom vi knappt hade en enda inläsningsdag, ens till 20-poängstentorna. Och så heltid på sjukhuset och seminarier och grupparbeten som skulle utföras utöver det. Och så en liten unge hemma som fick vara på dagis 6.30-18.00 och ångest, ångest, ångest. Jag åkte visserligen upp 8 500 i lön mellan AT och ST (och 3 500 under AT) och har med andra ord en tämligen angenäm lön vid det här laget, men det är inte värt det. Inte! Och jag skulle aldrig göra om det.

Min älskade lilla Drakunge är sjuk och somnade redan vid sjutiden. Vi får väl se hur stressad jag blir av de begränsade läsmöjligheterna under morgondagen, med liten sjukling hemma.

Inga kommentarer: