onsdag 8 juni 2011

Den tröttheten!

Igår kväll gick jag och lade mig efter att ha nattat ungarna, vid halv nio. Ändå försov jag mig i morse. Jag begriper inte varför jag är så trött. Det var jag inte när jag väntade de befintliga två - inte så här långt kommen i graviditeten i alla fall. Eller minns jag bara dåligt?

Idag tog jag mig i kragen och planterade lite växter under Ullungrönnen, sammanlagt 21 plantor i varierande storlek, samtliga frösådda.

Lunddocka (Glaucidium palmatum)
Flikfeberrot (Triosteum pinnatifidum)
Presidentsippa (Jeffersonia dubia)
Kanadalilja, röd form (Lilium canadense)
Vipprams (Maianthemum racemosum, tidigare Smilacina racemosa)

Jag är inte så väldigt säker på att de kommer att göra sig ihop, men jag får väl se vad som tar sig, hur det ser ut, och sedan flytta det som inte blir bra. Som jag brukar få göra.

6 kommentarer:

kicki sa...

kollat järnvärdena?

Kristin sa...

Verkar vara något med tredje barnet. Jag blev sjukskriven pga onormal trötthet (droppen var när jag först sov 13 timmar på natten för att sedan somna på stengolvet på jobbets toalett efter lunch dagen därpå - då insåg till och med jag att något var fel) förra veckan, när jag var i vecka 31 eller 32 (jamen hur ska man orka hålla reda på det när de två andra ungarna försöker slå ihjäl varandra eller dränka sig själva eller göra kreativa saker med barnotillåtna prylar?) med barn 3. Inte för att det direkt hjälper dig.. Mig har de snott mer blod från än jag vill tänka på och testat allt de kan komma på men alla värden är precis som de ska så.. det ska väl bara vara så här.

Scylla sa...

kicki: Jo, jag har kollat. De låg i underkant, men var på inget sätt alarmerande. I alla fall har jag garderat mig med järntabletter i ett par veckor nu, men jag märker ingen skillnad.

Kristin: VA?!?!? Har du tre??? Men när i herrans namn gjorde du den sista? Och det där med veckorna. Jag vet inte heller vilken vecka jag är i. Vem orkar bry sig? Jag vet när beräknad förlossning är och så har jag lagt på 2 veckor på det. Mer än så ska man väl inte behöva hålla reda på?!

kicki sa...

Instämmer i Scyllas utrop här - tre??

Kristin sa...

Det slumpade sig så (lååååång historia) - han kommer 25 juli, planerat snitt. I fortsättningen tänker jag kräva skilda sovrum för mig och maken! ;) När kommer din trea, Scylla?

Scylla sa...

Kristin: Jaha, så han är inte ute än?! Och uppenbarligen en tredje HAN, vilket min också verkar vara. Min är beräknad till 11/10, vilket gör att jag räknar med att han kommer 25/10, ungefär.