måndag 6 januari 2014

Röja


Här måste röjas. Det är sanslöst. Hopplöst. En veritabel katastrof.

Det går inte att komma in i klädkammaren längre. Ungarnas skåp och lådor är proppfulla för att jag aldrig har tid att sortera ut urvuxna kläder. Min garderob är full av kläder jag aldrig använder. Jag hinner ju aldrig göra något åt eländet. I förrådet ute i uthuset står allt huller om buller och det går knappt att komma in där heller. Mina lådor är överfulla och behöver rensas ur. Jag har flera hyllor i bokhyllan med gamla pärmar från läkarutbildningens preklin. Det ska ut. Men när ska jag orka, hinna?

Fram till idag gick det knappt att komma in i tvättstugan heller. Hela dagen har jag röjt och röjt och röjt. Det börjar se anständigt ut, men det finns en hel del kvar att göra.

Jag blir GALEN! Jag står inte ut i denna RÖRA!


Ovan: en liten skyddsängel som ska se till att jag inte kokar över.

Inga kommentarer: