onsdag 12 mars 2014

Fundring


Stort uppslaget bland dagens nyheter:

En kvinna från Australien berättar nu hur hon och en väninna fick sitta med i cockpit under hela färden med den pilot som flög det nu saknade planet. ”Han rökte under tiden och tittade aldrig ut genom fönstret”, säger hon till en australisk tevestation.

Eh... jag kanske har missat något men verkar det inte rimligare att en pilot som flyger jetkärra håller ögonen på instrumenten istället för att titta ut genom fönstret. Vad ska hen se där, på 10 000 meters höjd. En trädtopp som står i vägen?

Och förvisso tycker ju jag att det låter ursnuskigt att sitta och bolma i en liten cockpit, men med tanke på hur det röks på andra håll i världen så kan jag inte påstå att jag känner mig speciellt upprörd över detta faktum.

Inga kommentarer: