lördag 1 mars 2014

Och nu blire mello - 2

Jo jo, det drar ihop sig. Snart ska den torra, hårdrockshatande tant Scylla bänka sig framför tv:n med sina ätteläggar och heja på di små gossarne i Outtrigger. Utan skämskudde tillstädes. Joråsatt!

Och se här, lite budskap presterar de faktiskt

Pulling out the creature out his cage
Couldn’t hide the fear upon your face
But cover up his war and
you’ll survi..i..i..ve
Every word you said a perfect lie
Broken up inside you do or die
Cover up his war to stay ali..i..i..ve
Step right in to a sile..e..nce..

When the whip comes down like fire, fire, fire
Hear the echo round the wo..o..o..o..o.rld
Gotta fight back like a lion, lion, lion
Hear the echo round the wo..o..o..o…o.rld
Gonna get what you dese….rve

Every time the bottle was his friend
Livin was a battle without end
You cover up his war to stay ali..i..i..ve
No one heard you although you screamed
He’d love you to the extreme
Get right up and break awa…y

Släng dig i väggen Sara Varga! (Närå, jag har inget emot henne. Fast det är ju obegripligt att hon kunde slå ut Loreen* i den där semifinalen)

Trollet hejar på Ammotrack. Den rackaren förefaller ha en viss läggning åt hårdrockshållet. Till min fasa. Tänk att - så småningom - ha en hårdrocksspelande tonåring i huset! Det kan absolut räcka med att jag stundomvis lyssnar på tre Outtriggerlåtar. Därmed är hårdrockskvoten uppfylld, omansäjer.

Draken brukar heja på de där slätstrukna små danspojkarna. Och vid närmare eftertanke inser jag att Anton Ewalds evig grävande i sitt skrev faktisk är mer skämmigt än både headbangande och hip hopare med fula kepor, trekilos guldkedjor och viftande händer. Det är dessutom vulgärt. Fruktansvärt vulgärt i vår kultur, faktiskt, med karlar (nåja!) som står och greppar sig i skrevet. Usch! Nu låter jag bra sipp va? Ha ha! Egentligen är jag inte särskilt känslig när det gäller sådant, men det lär det väl inte vara någon som tror på efter det här och mitt klagande på Lady Chatterleys älskare. Nå ja!

Heja Outtrigger!



* Jag undrar vad som hade hänt om Loreen hade ställt upp med den här versionen i Mello istället.

Inga kommentarer: