onsdag 26 augusti 2015

Slut på lyxtillvaron


När jag loggar in på banken för att betala räkningarna och konstaterar att jag får ut 8000 mindre i lön än jag brukar och har räkningar på
32 000 - utöver de 4000 jag är skyldig Lassepappan för inköp av datorer till pojkarna - sätter jag mig ner och storgråter.


Tillägg: Ja alltså, med lyxtillvaro menar jag inte att jag brukar leva i lyx, utan den där känslan av ofattbar lyx att få vara hemma och hinna andas. 32 000 låter helt sanslöst, men det är inte frågan om några räkningar för lyxkonsumtion: 9000 i studielån, 7000 i huslån, 6000 för bilförsäkring, 1400 för kattförsäkring, 900 träningsavgift för ungarna, 900 för el och elnät, 1300 för spolbilen (jag hade stopp i avloppet), telefonräkning 350, en helårsprenumeration av den enda tidning jag har (förutom dagstidning) 600, TV-licens och en hotellnatt med ungarna under semestern (jag lyckades inte boka utan att betala, och när jag betalar över nätet så blir det på kreditkortet och nu kom alltså räkningen) och ett par andra som jag har glömt.

Inga kommentarer: