torsdag 27 augusti 2015

Till fots - världens bästa motion


Ja, det är ju inte direkt så att jag behöver motiveras till att börja gå. Jag har alltid tyckt om att gå, rörelsen i sig, det rytmiska, monotona, meditativa: höger, vänster, höger, vänster. Dessutom tycker jag om att se mig omkring. Inte bara i naturen - även om det är där jag mår bäst - jag tycker om att gå i städer, i samhällen och i byar. Jag tycker om att titta i skyltfönster, se på hus, se på folk, titta i fönster och på trädgårdar. Att jag har gått så lite det senaste åren beror inte på bristande vilja eller insikt och det förträffliga med att gå.

Jag har läst boken förut men fick lust att läsa den igen. Kanske för att det är skönt att höra hur bra det är att göra något av det som jag faktiskt tycker allra mest om att göra. Att jag kurerar mig själv i min sjukdom och inte bara håller på och fullyxar under min sjukskrivning.

Boken är väldigt lättläst, en kort text på vänstersidan och en bild på högra. Brukar man gå på biblan kan man sätta sig i en fåtölj och läsa ut den på plats.

Här finns ett smakprov.


Inga kommentarer: