torsdag 4 oktober 2007

Inte - aldrig

Jag har inte sett Borta med vinden
och inte Sound of Music
och inte Titanic
och inte Dirty Dancing heller.

Jag har sett större delen av Pretty Woman. Och jag tyckte att den var rätt bedrövlig.

Jag har aldrig sett någon av sjukhusserierna. Inte ett enda avsnitt.

Och jag har aldrig sett Simpsons, Ally McBeal, Sex and the City eller Buffy och vampyrerna. Inte Lost heller.

Jag har sett större delen av ett avsnitt av Seinfeld. Jag tyckte att det var urbota fånigt.

Är det normalt?


Jag såg ett avsnitt av Morden i Midsomer i somras. Nästa vecka somnade jag ifrån det. Sedan tror jag att jag såg ett avsnitt till – eller om jag somnade den gången också.

Det är enda gångerna jag sett på tv sedan jag flyttade till Dalarna i början av juni. Ändå har vi en sjuhelvetes massa kanaler här, jämfört med bara markkanalerna när vi bodde i Stockholm.

Är det normalt?


Förut fanns det en hel del program, i synnerhet på 1:an och 2:an, som jag kunde tänka mig att se, men antingen hade jag inte tid, inte ro eller inte ork att vara uppe när de bra filmerna slutade halv ett på natten.

Nu har vi köpt en ny DVD med hårddisk så att det går att spela in filmer som ligger så där sent, men trots alla jäkla kanaler har jag inte sett en enda film jag velat ha inspelad. Och ibland har jag lust att få sitta och slötitta lite, men det finns inte ett enda program jag vill se, inte ens på 1:an och 2:an.


21.00 Sex med Victor
till sin hjälp har de gästerna Tilde Fröling och Musse Hasselvall som berättar hur de låter när de får orgasm.

Men herregud! Låt mig slippa! För guds skull, LÅT MIG SLIPPA!




Kommentarer:
[2007-10-04 10:51] ikapika: Jag tycker att det låter skönt att ha ett tv-fritt liv. Vanligtvis finns det inte mycket att titta på ändå. jag förljer väl en, eller kanske två, serier per vecka. Slötittar en del, mest på Mythbusters. Alla sånna där sex, relations, gör om mig, dokusåpor (förutom project runway) blir jag mest lack på.

[2007-10-04 12:35] c.: Det låter jättesunt. Jag tittar bara på tv när jag är deppig eller inte har något bättre för mig. Ingen tv = friskhetstecken.

[2007-10-04 12:39] crackgrrl: Jag fattar vad du menar... enda gångerna jag ser på TV är då jag är med någon annan som absolut måste titta. Själv skulle jag aldrig komma på tanken att titta; det finns inget som intresserar mig. Om jag någon gång hamnar framför Seinfeld, SATC eller Family Guy har jag inget emot dem, men det är en gåta för mig hur man kan välja aktivt att titta. Tror inte ens att jag skulle vilja se "Sex med Victor", haha.

[2007-10-04 13:01] goof: Vad gör ni istället för att titta på tv? Själv är jag en soffpotatis som alltid har tv:n på. Går sällan och lägger mig innan ett, pga något tv-program som jag inte kan slita mig ifrån. Det är iaf inte normalt! :-)

[2007-10-04 13:22] crackgrrl: träffar folk, går ut med hunden, joggar, läser... minst 15-30 slöa minuter varje kväll på nätet innan läggdags måste jag också ha, annars kan jag inte sova :)

[2007-10-04 13:30] Anni: Grattis Skylla - du har ett liv! :-)
För mej är TV ett sätt att få hjärnan att gå på tomgång. Typ när man är sjuk och inte orkar läsa, men vill ha nåt att glo på för att glömma att man mår dåligt. Då kan man reta sej på dumma program istället för att gnälla på att näsan droppar.

[2007-10-04 15:01] sodan: gah! det där gjorde mig bara ännu gladare för att jag inte äger en tv. tvi vale!

[2007-10-04 15:18] Kanel: Äsch, det är väl normalt att se på TV precis som det är att aldrig se. Men man får nog mer gjort utan TV. :)

[2007-10-04 15:34] Skylla: Fast jag tycker inte att jag får särskilt mycket gjort ändå :( Jag bara känner mig jävligt udda när jag aldrig hänger med i vad folk snackar om.

[2007-10-04 16:20] Kanel: Var glad att du inte ser på TV! Själv önskar jag att jag inte tittade så mycket på TV. Den stjäl alldeles för mycket tid.

[2007-10-04 16:47] crackgrrl: fast om man gillar att se pa TV, varfor inte...? alla har ju sina egna satt att koppla av.

Inga kommentarer: