lördag 30 januari 2010

Drömmar

Grannen är gravid. Jag är avundsjuk. I förrgår natt drömde jag att jag också väntade barn. Jag var nöjd trots att jag var (och är) väl medveten om det mindre lämpliga i det hela. Jag är för gammal, men jag är inte färdig med mitt barnafödande. Det blir man aldrig, säger en del. Min gynekolog berättade att hon haft en 80-årig kvinna som bestämt hävdade att hon inte alls var klar med sitt barnafödande.

Igår natt drömde jag mardrömmar, à la 'Darling Jim', hela natten. Jag vaknade och fortsatte drömma, vaknade och fortsatte. Min arma, mycket milda, rara och timida mellanfaster förvandlades i drömmen till ett moster Moira-inspirerat (antar jag) monster.

Igår gick jag och lade mig när jag nattat ungarna, läste en halvtimma och sov sedan som en klubbad säl hela natten. Inga drömmar. Åtminstone inga jag minns.


(Och bilden är snodd efter en bildgoogling på 'dreams')

Inga kommentarer: