torsdag 29 maj 2008

Jag drömde

SKYLLA PÅ HYPODEA


Jag drömde om att torka tvätten invid doftande hägg. Det gör jag nu.

Jag drömde om svalor som flög in och ut ur uthuset. Det gör de nu.

Nå, häggen är nästintill överblommad och ladusvalorna flyger in och ut ur grannarnas uthus, inte vårt. Än. Men de flyger fram och åter över tomten. Slår sig ner på telefontråden. Finns här hela tiden. Jag är nöjd.

I förrgår kom tornseglarna. De flyger i små flockar över vår tomt i kvällningen. Och jag förvånas över att jag njuter av deras läte, som faktiskt inte är särskilt vackert. Inte svalornas heller, egentligen.



Kommentarer:
[2008-05-29 12:26] aniara: Svalor och seglare är skiten! Ingen sommar utan dem och de kommer över en dag och så är luften full av skrik, sen en dag är de bara borta och man tror att man blivit döv. Ljuva-ljuva årstid just nu.

[2008-05-29 12:44] Bella: Åh, det är så härligt med tvätt som fått torka utomhus på sommaren. Jag minns när man var liten och fick gå och lägga sig i nytvättade lakan, som hängt på tork i trädgården.

[2008-05-29 16:58] Vicky: Jag hade tornseglare under taket, när jag bodde högst upp i min etta i Farsta. Det var magiskt! Jag älskade ljudet av dem, när de for fram och tillbaka över gården.

[2008-05-29 22:53] Mårr: Åh, det är så bra att dina drömmar liksom...blir. Tycker jag.

[2008-05-29 23:18] Skylla: Mårr: Snart blir dina också. Inkl voffsing.

[2008-05-30 13:00] kicko: Jag hade bara fladdermöss och ekorrar under taket när jag bodde högst upp i V-ås. Men det var rätt charmigt det med. =)

Inga kommentarer: