lördag 31 maj 2008

Logik av den högre skolan

SKYLLA PÅ HYPODEA


På bussen in till stan:

- Titta, där är älven! ropade Drakungen entusiastiskt.

- Ja, där är älven, höll jag med.

- Ja, jag VISSTE i alla fall att det inte var Östersjön, fortsatte han och såg mycket nöjd ut.

- Nej, Östersjön är det ju inte, log jag.

- Nej, för där simmar det en massa sälar fram och tillbaka...

- och jag SÅG inga sälar.



I dag var det samma visa igen. INTE våga upp på sadeln när Älsklingen tog honom till ponnyridningen. Suck! Vi som trodde det hade släppt efter förra helgens bravad. En riktig liten fegis är han, min Drakunge.




Kommentarer:
[2008-05-31 22:16] kicko: Hellre feg än tvärtom!

[2008-06-02 22:10] Skylla: @kicko: Jo, det är sant. Hoppas att det håller i sig tills han blir tonåring, så att ihan nte blir skogstokdumdristig, utan man kan sova om nätterna :)

Inga kommentarer: