fredag 7 oktober 2011

Ystad metall igen

Jo, jag är ju torsk på Ystad metall. Köpte på mig en hel del saker förra hösten när jag var *host* något för aktiv på Tradera. Ytterligare två ljusstakar hittade jag på loppis i somras - sista besöket på Tulavippan, innan det flyttade och bytte ägare. Jag har inte varit på det nya stället än.

Nå väl, nu har jag frekventerat Tradera en del igen och ropat in ytterligare ett par ljusstakar, av sådan modell jag suktade efter redan förra hösten/vintern, men som då gick rätt högt i pris. Ja ja, allting är relativt, men man kan i alla fall lugnt konstatera att priserna tenderar stiga när vi närmar oss advent och jul.

Den här står nu i min hall (säljarens bild):



Och den här ligger och väntar på mig på Konsum (också säljarens bild):


Och nu ska jag ta och sansa mig när det gäller Ystad metall. Eh... ja, förutom då att jag har bud liggande på ett "fönstersmycke" och jag funderar lite på de där grisarna och bockarna i stringmodell för julgransljus. Jag tror att ungarna skulle tycka att de var fina :)

3 kommentarer:

kicki sa...

Och jag tänker på dig varje gång jag ser sånt på loppisar! :)

Scylla sa...

:)
Ja, det finns säkert mer sådant där, längre söderut, hos dig. Här är det sällan man ser några. Istället finns här Jobstryck och näverdosor i parti och minut.

kicki sa...

Näverdosor är det rätt ont om här måste jag säga. :)