måndag 13 december 2010

Förkylt

Efter att ha varit inne hos Siv och drabbats av en smärre chock, känns det snarast osmakligt att sitta här och gnälla över en förkylning. Förkyld är jag, icke desto mindre. En särdeles ilsken typ tycks jag har drabbats av. Och emedan jag även har en tämligen riklig mens, känns det i princip som om jag håller på att rinna bort. Jag har också en helt ny variant av smärta i nedre delen av magen, som förstärks ordentlig när jag hostar, men som inte är menssmärta och knappast hostat-sig-till-muskelsmärta, och jag antar därför att det är ren sympatismärta å Sivs vägnar - ty jag har läggning för sådant - även om jag nu inte vet var i magen Siv hade ont.

I helgen har jag i princip suttit på en stol och googlat mig igenom STA:s frölista. Sämre kan man förvisso ha det.

Nu ska jag buda på Tradera, stänga in ankorna och äta lite lammfärs.


(Men varför blir jag alltid sjuk när jag vill jobba, men aldrig när jag lider alla helvetets kval på jobbet och tycker att halsont, huvudvärk, rinnande svidande ögon och rinnande sårig näsa vore en ren lisa att uthärda i jämförelse?)

Inga kommentarer: