måndag 27 december 2010

Ystad metall

Förutom de sprakande Reijmyrelyktorna, så har jag ävenså förälskat mig i de gamla ljusstakarna i smide och färgat glas från Ystad metall. Jojomänsan!

Tre stycken har jag inhandlat och fler ska det bli, tänkte jag :)

Den första jag köpte ser ut som den nedan, borsett från att min har grönt i mitten och gult på alla positioner runt om. Bilden är säljarens, och gör inte ljusstaken riktigt rättvisa, tycker jag, men jag orkar inte gå ner och fota min. Samtliga bilder är för övrigt säljarnas.


Den andra var den här röda.


Tredje köpet var denna. När köpet gick igenom tänkte jag Herregud, vad har jag gjort? Vad ska jag med den till? Var ska jag ha den? Det löste sig. Jag har hittat en plats där den gör sig perfekt.


Jag ångrar att jag inte budat på den här varianten. Det har gått flera stycken, i olika färger, för under hundringen.


Den här har jag bud på nu:


Ja ja, förfasa er ni! Det bjuder jag på :)

Tillägg: Jag hade visst inte lagt något bud på ovanstående stake, bara lagt till den i minneslistan för att kunna lägga bud senare :)

6 kommentarer:

EvaP sa...

De är himlfina! Du är liksom en radar för vad jag önskar mig. Måste kolla jag också, men lovar att inte buda över dig.

Puss.

Scylla sa...

Du FÅR buda över mig, kära Eva :) Nere hos dig finns de säkert att finna på loppis också, men här har jag aldrig sett någon.

Heidi sa...

Dei var veldig fine. Eg likte spesielt godt nr 2 og nr 4.

Anonym sa...

Dom är underbara! Så snygga och tidlösa. Du har smak :) /S

EvaP sa...

Är det din? Nummer två uppifrån?

Scylla sa...

EvaP: Ja, den är min (men inte fotad hemma hos mig).