lördag 18 december 2010

Med många kulörta lyktor

I enlighet med min nya vurm för färg och retroprylar har jag på Tradera ropat in ett antal av Reijmyres glaslyktor Pärlan. Jag blir helt lyckelglad när jag ser det fina ljuset och de glödande färgerna. Och ett par till är på väg.

Jag är uppvuxen i ett hem där det skulle vara vita ljus, vita lyktor, vitt sken. Allt annat var höjden av smaklöshet. Det tar tid att göra sig av med sådana gamla ärvda värderingar. Nu först kan jag tillåta mig att tycka att det är fint med kulörta lyktor, och jag bryr mig inte om ifall de anses smaklösa.

3 kommentarer:

EvaP sa...

Smaklöst? Min första tanke var att Scylla alltid ligger rätt i tiden och jag önskar jag först ut med den här lyktan du har köpt.

Puss.

kicki sa...

Reijmyre kan väl aldrig vara annat än smakfullt?
Och Pärlan är en klassiker som är på stark frammarch, om man får tro på div retrobloggar. =)

Scylla sa...

EvaP: Rätt i tiden? Jag? Ho ho! Jag som inte har någon koll alls :)

kicki: Hrm, retrobloggar... Vardå? :)