onsdag 2 februari 2011

I-landsproblem

Jag sitter och känner mig lite muttrig över att jag uppenbarligen inte får mina STA-fröer förrän i tredje och sista utskicket. Som vanligt. Någon gång borde väl även jag hamna i första utskicket, kan jag tycka. Och inte har jag fått några fröer från Konnässörsklubben heller.

Impectafröerna dök emellertid upp idag. Jag lade beställningen i helgen, så det var raskt marscherat må jag säga. Bland dem var det bara fyra perenner och två buskar, och de är nu i jorden, liksom samtliga 32 fröportioner från Ginna. Resterande var grönsaker och ettåringar, som det inte är dags att så än.

Jag beställde ju, förresten, nya Nattens drottning-frön från Succseed härförleden, eftersom de satans tripsen åt upp alla mina små fröplantor. Nå väl, de nya plantorna tänker jag plantera ute runt stora björken, så kan de klättra upp, som de gör på bilden här, med ljuvt doftande blommor som lyser vita i sommarnatten. Eller... eh... nä kanske inte nä ;)

Inga kommentarer: