söndag 6 februari 2011

Magsjuka

Jag vaknade halv tre i natt av att jag mådde illa och måste gå upp och kräkas. Sedan vaknade jag ytterligare några gånger av att jag mådde illa, och funderade över om jag verkligen måste upp, men somnade om.

Med det var själva magsjukan i sig över, bortsett från ett diffust illamående, som dock inte varit värre än att jag kunnat äta i princip som vanligt. Jag brukar komma lätt undan när det gäller magsjuka. Men jag har varit helt matt hela dagen och nästan bara legat i sängen och halvdåsat.

I morgon ska jag vara hemma med Trollungen för dagmammorna är på kurs. Det känns rätt skönt att veta att jag inte måste upp tidigt i morgon och ge mig iväg, med allt krångel det innebär.

Så... för att vara sjuk är jag synnerligen priviligerad.

Och nu ska jag gå och halvdåsa igen.

Inga kommentarer: