tisdag 19 oktober 2010

Kravlig

Jag har känt mig småkravlig ett tag, det har jag. Någon natt har jag vaknat av halsont, som nästan varit borta sedan under dagen. Nästan men inte helt. Igår kväll var det svårt att komma till ro för jag låg och småhostade hela tiden. Till slut gick jag upp och tog en slatt Cocillana. Då lugnade det ner sig.

I morse var jag kletig i ögonen och under dagen har irritationen i halsen tilltagit, liksom snorigheten. Vilken tur att jag har läsdag i morgon och kan vara hemma i sängen och plugga! Bara en och en halv vecka kvar på vårdcentralen. Det är skönt.


(Är det generellt svårt att få doktorn att skriva ut Cocillana, eller är det bara på min vårdcentral de är hysteriska?)

3 kommentarer:

tori sa...

Generellt svårt, I would say! Om man lyckas få en flaska gäller det att vårda den ömt.

Anonym sa...

Men varför är det så hysteriskt egentligen? Den är ju bevisligen bra och jag har då aldrig hört talas om några Cocillana-missbrukare. Eller?

Krya på dig!

/Tine

Scylla sa...

Jag har hört talas om en missbrukare som svepte en flaska Cocillana och dog. Men det finns ju en hel del mediciner man dör av om man "sveper" en större (eller iofs mindre) mängd. Nej, Cocillana får man ju knappast någon kick av, så jag begriper inte vad problemet är. Missbrukare kan få tag på precis vad som helst både på gatan, på nätet och hos sina leverantörer, så varför de skulle jaga Cocillanaflaskor begriper jag inte. Jag vet precis vad tre nätter utan sömn kan göra med en familj, och att inte hjälpa människor när man kan, det gränsar ta mig fan till ondska i mina ögon. Man ska inte peta i sig Cocillana så fort man hostar, men har man hostat sig igenom två nätter, då ska man baske mig ha rätt till en skvätt. Jag ger mina barn Cocillana också, helt enligt rekommendationerna i FASS, men bara till natten och bara om de hostar ordentligt - till mina kollegers OERHÖÖÖÖÖÖRDA FAAAAASA.