torsdag 21 oktober 2010

Minus tio


Jo jo, nu börjas det. -10 var det när vi klev upp, någon grad högre när kortet togs. Någon egentlig snö har vi inte, det är mest frost i gräset. Jag tror att Morsan har fått sin beskärda del där uppe, men här, lite längre ner, är det lugnt än så länge, trots att de varnar och varnar.

Timotej

Ankstackarna har ta mig sjutton frost i fjäderdräkten. De rusar upp så fort man kommer ut, antagligen för att kolla om de ska få någon mat, men de lägger sig snabbt ner över fötterna, och traskar efter en liten stund tillbaka och lägger sig under en buske. Jag känner mig lite orolig för att de ska fara illa i kylan, trots att jag inser att lantrasdjur knappast är framavlade i utställningsbur, utan torde vara väl anpassade till svensk vinter.

Humle

P.S. Det är skitsvårt att fota ankor. Ni anar inte!

4 kommentarer:

morsan sa...

Nähä, ingen snö här heller :) Däremot -2 och strålande sol just nu

Scylla sa...

Jaså minsann!? Jag som läste att det kommit snö i Älvdalen. Du kanske bor i en snöfri hörna? :)

morsan sa...

Var läste du det????

Scylla sa...

Tror det var nätupplagan av någon dagstidning som Älsklingen hade uppe igår kväll, men jag minns inte vilken.