tisdag 8 december 2015

Mycken myda och svärt bestor


Jag blir helt förtvivlad över min tafflighet när det gäller att snickra och bygga och sådant. En riktig klåpare är jag! Jag kan inte ens såga av en bräda på ett anständigt vis, slå i en spik någorlunda eller på ett smidigt sätt dra i en skruv med skruvdragare. Jag skulle så gärna vilja vara en fixig typ, men det är jag sannerligen inte.

Nu har jag fått upp en tämligen ful och skev vinterhage till kaninerna, och jäklar anacka vad jag har slitit. Och vad gör kaninerna, som har fått hålla sig inne i sin - för all del stora - bur i en dryg vecka? Jo de rymmer. Först Pingla, som jagades in i hagen igen av Neko, och sedan - efter att jag tätat där hon rymde - båda två.

Efter att ha fixat rymningsglipa nr 2 var det bara att ge sig ut på jakt. Jag vet inte hur länge jag sprang efter Pingla, runt runt på tomten, innan jag fick fatt på henne. Sedan sprang jag runt halva byn och letade efter Bubbel - utan att hitta honom. Det är rätt hopplöst att få syn på honom här i mörkret. Äbla kaniner! Det är tacken det, för en mödosamt ihoptotad skev hage!


Imorgon ska jag besiktiga bilen. I två timmar höll jag på och dammsög, torkade, putsade, plockade och grejade för att få den i halvanständigt skick. Nu är det bara att hålla tummarna för att eländet går igenom. I synnerhet som jag inte kommer att kunna byta bil till sommaren som planerat. Bilpengarna lever jag för närvarande på, och det är ju en evig tur att jag har dem. Och från och med denna månad får jag bara ut halva min ordinarie lön, så då lär det nallas mer från bilkontot. Surt!

Inga kommentarer: