fredag 11 december 2015

Perpetuum mobile


När jag vaknade i morse var klockan fem, och Venus hade just stigit över grantopparna. Det var ingen idé att försöka somna om, tyckte jag, eftersom jag hade så mycket att göra. Så jag gick upp och bakade ut surdegsbrödet jag hade på jäsning i kylen, duschade och gjorde mig i ordning, tog hand om djuren och for iväg till min terapeuttid. Sedan har jag ränt runt och fixat småärenden, storhandlat, tankat, varit på läkarbesök (ja, det är ju inte att tänka på att du ska börja jobba än, heltids sjukskrivning in i februari), åkt hem, lastat ur varor, tagit emot barnen, lagat mat, ridit ut ett vansinnesgräl mellan Trollet och Nassen (genom att spela död, typ) och sedan tagit mig igenom en spelkväll.

Eh... när var det nu jag skulle försöka vila och återhämta mig?

Nu?!? Tja, kanske det ja. Jag försöker väl ta mig upp för trappan.

Inga kommentarer: