onsdag 25 mars 2009

Ska're vara så här

(SKYLLA PÅ HYPODEA)


I lördags lekte Drakungen och Trollungen i leran och vattenpussarna på den nyss framsmälta byvägen. Sedan snöade det i två dagar och allt blev vitt igen. I morse hade vi -17°. När jag åkte hem från jobbet var det +3°. Jag undrar en smula när jag ska få se resultatet av höstens flitiga lökplanterande.


I min famn ligger Trollungen med 40,3° i feber och jag försöker pytsa i vätska teskedsvis. Han har kräkts också, nämligen, så det torde behövas lite påfyllning. Älsklingen tycker förstås att vi ska åka till akuten. Det tycker han ofta. Jag avstyr det hela, som den grymma, ansvarslösa moder jag är.




Kommentarer:

[2009-03-25 19:16] Doriz: DU är ju värsta inbyggda akuten hela du ju!!!!

[2009-03-25 20:06] Bonita: Ja - snacka om närakut..

[2009-03-26 11:52] AnnA: Åh, lilla Trollungen, krya på sig!

Inga kommentarer: