onsdag 29 april 2009

Sketonge!

(SKYLLA PÅ HYPODEA)


Jag var så väldigt glad över att mina alldeles egenhändigt frösådda buskpioner, som äntligen fått komma i jorden efter att ha tillbringat sina liv i krukor, faktiskt överlevt sin första vinter här i zon V.

Igår när jag kom hem från jobbet gick jag ett varv runt tomten och vad får jag se?! Jo, Trollungen har gått och knipsat av två knoppar - de enda som kommer vad jag kan se - och kastat dem i rabatten. Sådant, mina vänner, framkallar blödande hjärtan. Ack! Jag som äntligen skulle få se dem i blom, se vad det blev av dem, vilken färg och om bottnen är svart, som man nu kan vänta sig av en rockii-hybrid.

Det var nog det här i trädgården som smärtar mig allra, allra mest att han förstörde. Och jag begriper inte ens hur han lyckades hitta de där små knopparna, för de var då verkligen inget stort och flashigt i sitt nuvarande tillstånd, även om blommorna fullt utslagna kan bli nästan tallriksstora. Jäkla unge!



Kommentarer:

[2009-04-29 20:53] BettyB: Nej, vad jobbigt.

[2009-04-29 20:54] AnnA: Åh, mitt hjärta blöder med ditt <3

[2009-04-29 21:09] Ipppo: Åh, nej!!

[2009-04-30 09:12] Malena: :-( snyft

[2009-04-30 10:37] nirak: Hoppas hoppas på fler knoppar!

Inga kommentarer: