lördag 4 april 2009

Något krystat från nervlös

(SKYLLA PÅ HYPODEA)


Jag har köpt engelska pelargoner till köksfönstret, pärlhyacinter till "fågelbadet" och små påskliljor till köksbordet. Jag borde ha sått gräs, men med lite tur hinner det fram till påsk om jag bara får till det i morgon.

Drakungen har - med benäget bistånd av sin ömma moder - fått sina fröer i jorden: litchie, rhambutan, cherimoya, pepino och papaya.

Jag gläds över att min stackars frösådda katsura, som jag grävt upp och släpat med mig från Stockholm, faktiskt har överlevt här i zon V, trots att den stått i en helt oskyddad tomathink och inte alls varit nedgrävd i jorden. Den är angiven som en zon IV. Tack, tack, tack, älskade lilla katsura med hjärteblad!

Ungarna sover, Älsklingen väntar nere i soffan, tevattnet är varmt, Impectakatalogen är framplockad. Det är helg.

Inga kommentarer: