onsdag 7 juli 2010

Gissa bajset!

Ja, inte för att jag har något svar att komma med, men kanske ni har. Bajsvurmaren KD kanske kan bidra med en kvalificerad gissning ;)

Draken skjutsades till kompis i morse och jag och Trollet åkte en sväng upp i skogen. Det var för bedrövligt med mygg, knott och bromsar, men vi hann i alla fall klättra upp i ett jakttorn och finna denna bajshög innan vi gav upp. Imponerande stor hög, måste jag säga, i förhållande till korvarnas storlek.

I övrigt har jag pulat med växter. Tjihooo!

3 kommentarer:

KD sa...

Bajsvurmaren? Ha! Ha!
Nå, jag gissar på räv eller grävling. Svårt att avgöra från en bild, men björnars korvar är ofta riktigt tjocka och jag gissar att dessa inte är det.

"Grävlingspillning är cirka två centimeter tjock. Formen ändras också efter vad som har ätits. Grävlingen placerar spillningen i gropar längs sina stigar eller runt grytet, som revirmarkeringar.
Rävens korvar är 1,5-2 centimeter tjocka och mindre jämna än grävlingens i formen. De smalnar av i änden. Räven lägger gärna korvarna på ställen där de syns bra, till exempel på stenar och stubbar. Det är en form av revirmarkering det också.!

Scylla sa...

KD: Nä, de här är nog bara en halv cm. Kan det vara någon stor skogsfågel?

Unknown sa...

Tjäder 👍