lördag 10 juli 2010

Liv att leva


Idag har jag, i 27°, grävt bort grässvål, bearbetat jord, hämtat fyra kärror stallgödsel hos C och planterat en pärlrönn, en katsura, en smällspirea 'Diabolo' och en ros, därtill diverse perenner runt omkring. Rosen är hemmasådd och ska förhoppningsvis vara en vanlig vit pimpinell. Jag ska nog flytta dit mina stenfjärvor - som är helt underbara, men som "försvinner" där de står nu - och stenkyndeln och plantera mina bleka klockliljor där - de är också hemmasådda och står fortfarande i kruka. Förresten är det bara pärlrönnen som är köpt.

Nu är jag nyduschad och har legat och gungat i hammocken en stund innan jag begav mig hit upp till datorn med vin och chips i högsta hugg.

Det här livet kan man stå ut med, om man säjer.



Pärlrönn (Sorbus koehneana)
Katsura (Cercidiphyllum japonicum)
Rödbladig smällspirea 'Diabolo' (Physocarpus opulifolius)
Pimpinellros (Rosa spinosissima)
Stenfjärva (Mertensia pterocarpa)
Stenkyndel (Calamintha nepeta)
Blek klocklilja (Fritillaria pallidiflora)

Inga kommentarer: