fredag 9 juli 2010

Guld

Fixdag på stan. Inramning till fyra litografier. Stövlar till mig och ungarna; mina befintliga är i storlek för att rymma tjocka raggsockor om hösten, det är inte mysigt nu, Drakens var det hål i och Trollets är fodrade, inte heller så mysigt i sommarvärmen. Bikini - suck, denna plåga! Svarta Ecco-ballerina. Vindspel. Hårklämmor och snoddar. Örhängen. Vanliga hederliga "sportvattenflaskor" med plaströr, de är ypperliga att vattna småkrukor med. "Foppatofflor" till Trollet. Han brukar alltid ta Drakens, som är väldigt mycket för stora. Och på det storhandling.

Jag har körkort och kan åka vart jag vill.
Det är sommar och varmt.
Jag behöver inte överslagsräkna och noja för pengar varenda gång jag köper något, som förr. Jag vet att pengarna räcker.

Det är ovant. Det är guld.

Inga kommentarer: