söndag 12 augusti 2012

Odör

Nej men fasen vad det luktar! Ligger det en död mus här någonstans? tänkte jag när jag gick in och satte mig vid datorn. Sedan slog det mig... Jag vred på min asblomma och mycket riktigt, en blomma. Flugorna surrade runt den.

Jag tycker inte att min tidigare luktade så väldigt illa, men den här... jisses! Jag köpte den efter tips från kära Eva. Nu minns jag inte vad karln hette (Ronny kanske?) eller var hans hemsida fanns, men jag skickade efter två sorters Stapelia för en anständig summa och jag fick fina skott. Den andra blommade rätt snabbt, men det är första gången den här... eh... osar.


2 kommentarer:

EvaP sa...

http://www.ronnieland.se/new/

Han heter Ronnie Jöneros och det gläder mig att du lyckades så bra. Jag ska skicka honom en hälsning.

Scylla sa...

Ja tack, gör det! Jag har fortfarande dåligt samvete för att jag aldrig mailade och bekräftade att skotten kommit fram och att jag var så nöjd med dem. Det bara blev inte av trots att jag tänkte på det både länge och väl.