onsdag 22 augusti 2012

Simma


Idag började Draken i simskolans steg 2. Förra terminen var Älsklingen med honom. Jag hade ju liten Nassa som jag inte ville lämna. Jag har förvisso fortfarande liten Nassa, men nu är hon större och vi måste börja vänja oss av vid varandra. Så nu är det min tur att följa med. Tanken är att jag ska passa på och simma när vi är där.

Simning är i princip den enda motion som jag verkligen njuter av och det redan från början. Det är över tio år sedan jag motionssimmade, ändå tog det inte emot det minsta. Ska jag springa så håller jag på att dööö efter hundra meter, och cykla ska vi inte tala om. Jag tycker att det är fruktansvärt jobbigt att cykla när jag inte är van. Det är verkligen underligt att det går så lätt att simma.

Jag hann med dryga tusen meter. Nästa gång räknar jag med att åtminstone hinna femtonhundra, för det gick bort lite tid i början, nu när det var första gången med presentation och genomgång, och lite i slutet eftersom jag klev upp för tidigt och fick stå och vänta en stund på Draken. Med lite träning så borde jag ta mig upp i de tvåtusen per pass som jag brukade köra tidigare. Jag får väl uppmuntra Draken att gå steg 3 också :)

Jag behöver verkligen röra på mig. Jag har ont ta mig fasen överallt - fast inte samtidigt - för att jag är så otränad och muskellös. Och jag tycker mycket om att simma. Därför kändes det här oerhört lyxigt. Som grädde på moset var det därtill gratis, både tids- och pengamässigt. Någon av oss var ju ändå tvungen att åka iväg och vara där tillsammans med Draken och i sista sekunden mindes jag att jag hört att landstingspersonal badar gratis, vilket visade sig stämma.

Åh, vad jag känner mig nöjd!

Inga kommentarer: