fredag 7 februari 2014

Amulett


Ja men, det här var ju skojsigt. Jag måste låna följande delar också. Jag tror att jag träffade på den på nätet någonstans och blev nyfiken, så när jag såg den på biblioteket så åkte den ner i kassen. Hegas ger ut lättlästa böcker för barn. Det här är nivå 3 av 5. Det kan väl passa bra till mig :)

Tolvåriga Emily flyttar med sin mamma och yngre bror Nevin till ett gammalt hus familjen ärvt. De upptäcker snart att huset ruvar på hemligheter ... När ett monster drar in deras mamma genom en dörr i källaren följer syskonen efter för att rädda henne - och hamnar i en underjordisk värld, befolkad av demoner, robotar och talande djur.


Kazu Kibuishi är prisbelönt serieskapare, född i Tokyo men lever i Kalifornia.

(Karlifornia???)


Nu har jag läst den för ungarna också. Båda tillsammans. Det är sällan det funkar med samma bok till dem bägge. De tyckte att den var jättespännande och väntar spänt på att jag ska låna hem följande delar. 



Inga kommentarer: