torsdag 20 februari 2014

För närvarande - vecka 8

Bild snodd här

Dricker:
Nu är det Kooh-I-Noor. Vanligt hederligt ceylonte.

Läser:
Dödssynden av Harper Lee. Nej, jag har faktiskt inte läst den förut. Jag försöker bättra mig när det gäller klassikerna och klämma en då och då.
Japans historia av Ottoson & Ekholm - den går det segt med!
Kidnappad hjärna av Miki Agerberg - jo, jag ångade iväg och lånade den

Lyrik:
Det går lite trögt med lyriken för närvarande. Som tidigare Heidi Strand Harboes Det kvite romet.
Därtill Richard Brautigans Och glödlampan bara fortsätter att lysa som jag hittade - alldeles ny - på biblioteket för en femma.

Lyssnar på:
Bärnstenskikaren, del 3 av Den mörka materien av Philip Pullman. Ja, fortfarande. Den är 19 cd-skivor lång, den rackaren.

Jobb:
Lungmedicinsk avdelning.

Dominerande känsla:
Snuvighet

Väder:
Snö. Mulet. Ett par minusgrader.

Bäst just nu:
Att jobba på lungmedicin med Öl P, tror jag.

Sämst just nu:
Förkylningen


Inga kommentarer: