måndag 26 april 2010

Tjänarinnans berättelse


Ytterligare en bok från 'BBC-listan'. Ja, visst är jag tramsig som betar av böcker från den! När jag först googlade på den tänkte jag: Nä, den där vill jag verkligen inte läsa! Jag vet inte riktigt vad som fick mig att ändra mig. Jag tror det var att jag fann den på ytterligare någon lista.

Ja men, det här är ju absurt, täkte jag först, det här är ju helt orimligt. Bara för att inse att det inte bara har funnits, utan även finns, sedvänjor och system som är nog så absurda. Och tider förändras. Det vi har ska vi inte ta för givet. Vi är rätt små. Se bara vad ett vulkanutbrott på en avlägsen liten ö mitt i havet kan ställa till med.

Den var obehaglig och svår att lägga ifrån sig. Jag är glad att jag faktiskt läste den.

Om boken

Inga kommentarer: