tisdag 27 april 2010

Olust

Lilltrollet har varit fortsatt skruttig, så jag har VABat både igår och idag. Det är då sannerligen ingen förlust. Jag höll på att få ett spel när jag i fredags eftermiddag såg att de hade placerat mig på "lätta" avdelningen igen. Lätta så till vida att det är lättare psykiatri. Det är betydligt tyngre jobbmässigt. En enda vecka har jag fått på den lite stökigare avdelningen, med tyngre psykiatri , lite mindre jobb och betydligt intressantare - om inte annat så för att det är nytt. En vecka av sju veckors psykiatrisk slutenvård. Men som en ST-kollega sa när jag tidigare svor ve och förbannelse över kliniken: Nej, det största problemet inom psykiatrin är ju inte patienterna!

Och nu sitter jag här och känner grav olust över att behöva åka dit igen. Jag får trösta mig med att det bara är tre dagar kvar. Sedan blir det öppenvårdspsyk.

Jag ska inte bli psykiater.


Och har jag varit jämförelsevis inaktiv här, så har jag varit desto mer flitig i trädgårdsbloggen och bland fröpåsar och jordsäckar.

Inga kommentarer: