måndag 5 april 2010

Leeeedig

I morse var det grått igen. Ett par timmar efter att jag vinglat upp, väckt av tjatande Troll, började det snöa. Men...

Fyra dagar ledigt i rad. Rakt in i himmelriket.

Vi har haft påskmiddag. Pynt, påskägg, paket, skattkartor och allt annat fix är överstökat. 120 frösådder är klara. Huset är städat. Jag har lagat två jeans och en overall åt Draken. Jag har räfsat bort mattan av fröskal under häggen och klippt ner alla gamla svålar och talgbollsnät som hängde och vajade i vinden - Älsklingen klagade över att det såg ut som rena offerlunden. Jag har dammsugit och städat bägge bilarna invändigt. Boken jag ville läsa ut är utläst. Ungarna är badade. Flera maskiner tvätt är körda och jag har börjat hänga ut tvätten på torkvindan igen. (Under vintern har jag burit ut torkställningen på altanen, ty doften av utomhustorkad tvätt är svår att vara förutan). Jag är nyduschad, doftar Avignon och tänker förföra Älsklingen, för jag har svår abstinens. Och jäklar om jag inte lyckas slita honom från det där äbla dataspelet!

2 kommentarer:

Marie sa...

Haha, hoppas du fick som du ville! ;)

Anonym sa...

Men visst är det skönt när man känner att man har fått ordning på torpet!!! :)
Kram Susanne